dinsdag 6 september 2011

Muziek: AC/DC - Ain't No Fun (Waiting Round To Be A Millionaire)

Op de radio zingt Bruno Mars over hoe verdomde graag hij een miljardair zou willen zijn, en dat doet hij met een stem die klinkt alsof z'n hond zojuist overleden is (zo klinkt ie zelfs nog een beetje als hij zingt dat hij vandaag een luie dag heeft). Tenminste zo hoorde ik het laatst een DJ zeggen. En het lijkt er inderdaad op dat Bruno vindt dat we het heel sneu voor hem moeten vinden dat hij niet één of meerdere miljarden op de bank heeft staan, en niet met z'n hoofd op het voorblad van Forbes magazine staat, naast Oprah Winfrey en de koningin. Daarna komt er een rapper die uitweidt over wat hij zou doen als hij dat geld wel had. Hij zou de beste en coolste miljardair ooit zijn, lijkt het.


Het is een universele dagdroom, meer geld hebben dat je je een voorstelling bij kunt maken. Stel ik was rijk, olie-sjeik-rijk. Wat moet ik dan doen? Samuel Eto'o kopen en voor de Hoeve laten voetballen? En skybox laten bouwen bovenop de tribune zodat ik kan zien hoe Samuel door de verdediging van Buurse raast? Een helikopterplatform aanleggen bij ons naast de mestvijver, achter de golfbaan die ik dan ook uiteraard nodig heb? Onze kippen kaviaar voeren? De wc-bril met bladgoud laten bekleden? U2 laten openen voor de Band Zonder Banaan op de zomerfeesten? Jamie Oliver inhuren om eieren voor me te bakken? En Scarlett Johansson om me die als ontbijt op bed te serveren?


Ik hoop eigenlijk dat ik nooit opeens met een dergelijke vracht geld kom te zitten en dat ik het geld dat ik alsnog bij elkaar weet te sprokkelen kan besteden aan dingen van minder excentrieke aard. Boeken, muziek, droge worst, bier, nieuwe onderbroeken, een knipbeurt. Voorlopig kan ik het daar wel mee doen. Dat is maar goed ook, want dromen is makkelijker dan de lotto winnen. Morgen maar eens beginnen met de aanschaf van een paar droge worsten.


"The following is a true story
Only the names have been changed 
To protect the guilty
"






PS. Ik had bedacht dat ik hier ook die reclame van Nuon kon laten zien, je weet wel, over die boer die een windmolen heeft laten bouwen en daar volgens de reclame stinkend rijk mee is geworden. Van hem had ik het idee van die skybox. Hij was een jaar of tien geleden op tv, maar is niet terug te vinden op YouTube. Jammer, leuke reclame. 


Oja, en het nummer met Bruno Mars is van de rapper Travie McCoy, en heet "Billionaire". Bijna alles waar de overleden-hond-stem van Mars inzit is tegenwoordig een hit, dus deze ontkom je ook niet als je met enige regelmaat naar bijvoorbeeld 3fm luistert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten