donderdag 21 januari 2010

Muziek: Fleetwood Mac - Oh Well (part I)

De elite, dat bestaat nog. Laatst werd een persoon van dit uitstervend ras aangehouden wegens een verkeersovertreding. Je weet wel, in zo'n blik-op-de-weg/wegmisbruikers-programma. Hij legde uit dat hij niet aangehouden diende te worden, want mensen in Nederland zijn nu eenmaal niet gelijk. Mensen als hem: niet aanhouden. Met andere woorden: "Ga boeven vangen, een buitenlander of zo!"

Waarschijnlijk was dit nog een nakomeling van de mensen die tegen algemeen stemrecht waren, en allemaal tegen dingen als een cao. Een lange traditie van directeuren en doktoren in de familie. Z'n opa had nog olifanten geschoten met Bernhard, Prins Bernhard. Zijn bloed is blauw.

Wordt de oude elite met uitsterven bedreigd, er komen nieuwe rijke neusjes van de zalm bovendrijven. Als ze aangehouden worden met hun Audi, dat klagen ze alleen over het tijdverlies dat meneer agent aanricht. De boete is voor hen niet van belang, dat is een schijntje. Ze geven er nog net geen tientje fooi bij voor de agent, met een knipoog van: "Ga jij daar maar eens lekker mee naar McDonalds."

"I can't help about the shape I'm in
I can't sing, I ain't pretty and my legs are thin
But don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to

Oh well

Now, when I talked to God I knew he'd understand
He said, "Stick by me and I'll be your guiding hand
But don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to

Oh well"



PS. ja, ik weet, hier hoort eigenlijk een nummer over elitair volk of over geld, maar ABBA of Pink Floyd vond ik niet wat. Je hebt ook nog The Kinks. Hoe dan ook, de ouwe Fleetwood Mac, met Peter Green en zonder dames. Goed gitaarwerk en scherpe tekst. Later aan de drugs geraakt die man, werd paranoïde en schizofreen, dus toen kwamen die dames in beeld. Go Your Own Way, zonder Kate Bush, met Stevie Nicks. Vroeger...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten