woensdag 15 september 2010

Muziek: AC/DC - You Shook Me All Night Long

Ik kijk, en ik denk velen met mij. Ze lopen maar rond, met kleren waarmee ze een gaten in een bankrekeningen hebben geschoten. Met make-up, en de haren mooi. Vrouwen. Ik weet het, eigenlijk moet ik op zoek naar innerlijke schoonheid, intelligentie, sympathie, en dat soort dingen. Maar je kunt nooit iedere vrouw die je ziet ook leren kennen, dus als je het toch bij kijken moet laten... doe dan die mooie maar. Of ze een goede maaltijd op tafel kunnen zetten boeit dan niet zo veel. Bovendien, het je ooit horen zeggen: "Kijk dan! Die Fiat Panda, die rijdt me een partij zuinig. En dan dat handige dashboardkastje. Joh, als ik daar eens in mocht rijden..."

Er zijn mensen die werkelijk alles met een auto kunnen vergelijken. En ook hier gaat de vergelijking wel verder op. Er zijn auto's van klassieke schoonheid, die als oldtimer nog steeds fonkelen, evenals de pronkende eigenaar. Dit is meestal alleen weggelegd voor de rijken, of de mensen die er al hun geld in hebben gestopt, en krom moeten liggen om met mooi weer te kunnen toeren met hun deftige wagen, ver boven hun stand. Er zijn auto's die in eerste instantie blinken en flink te keer gaan, maar al binnen een paar jaar kuren vertonen, waarna ze zo goed als waardeloos zijn, rijp voor de sloop. En er zijn de auto's die met verstand aangeschaft zijn, en die jarenlang trouw de baas van hot naar her brengen. Weinig jaloerse blikken, maar wel een goed huwelijk. Waarschijnlijk is er voor elk type vrouw een 'passende' wagen te vinden, en bij elke auto valt in te beelden wat voor een vrouw ze zou zijn geweest. Misschien geldt dat ook voor boten, ik heb begrepen dat ze altijd vrouwennamen hebben.

Maar voor ik vijanden maak, laat ik zeggen dat ik geen groot autoliefhebber ben. Dus de vrouw-auto-vergelijking is in z'n geheel niet praktisch: ik zit in gedachten bij elke vrouw die ik ken een autotype te zoeken. Wat blijkt? Ik ken niet genoeg automerken, en modellen en types en dat soort zaken. Bovendien is op de kartbaan gebleken dat ik geen bijzonder goed coureur ben. Geen snelle wagens of dames voor mij. Bij een auto kijk ik vooral naar de radio. En dat is innerlijk, toch? Daarnaast vind ik ruimte erg belangrijk. Jawel, ik zoek er een met inhoud.


"She was a fast machine,
She kept her motor clean,
She was the fastest damn woman that I ever seen"



PS. Heerlijke clip. Fout natuurlijk, dat wel. En dames, excuses voor de ongeëmancipeerde tekst. Ik kom nog eens met een zeer vrouwvriendelijk stukje. Echt waar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten