vrijdag 12 augustus 2011

Muziek: Weird Al Yankovic - Angry White Boy Polka

Ja, beste lezers, u bent hier rechtstreeks verbonden met de Han-Kaasblog, live via het wereldwijde web. Voor reacties kunt terecht via de han, het streepje, de kaas, de punt, de blogspot en dan de punt com, hè!


Verder is de ontvangst goed in Haarlem, Noord-Holland. Leest u maar mee, daar in het westen van het land. Ook speciaal een plaatje voor onze lezers in Middelharnis, Zeeland. Ik hoop dat de ontvangst goed is daar, aan die kant. Verder zijn er reacties vanuit Haaksbergen, laat ze maar komen, hè!

Dan is er nog een verzoek van PZG uit de Hoeve, hij wil graag een polka horen. Maar dat hebben we hier niet in de bak staan, hè. Maar bedankt voor het lezen en tot de volgende keer! Komen de platen weer die kant op aan! Ajoow!

"Bawitdaba da bang a dang diggy diggy diggy said the boogy said up jump the boogy"



PS. Ik wil bij deze alvast een excuus maken voor deze mislukte parodie op het piratenjargon dat ik opvang als mijn broer, kameraad of collega de radio heeft afgestemd op een dergelijke zender. Voor de piratij-leken, etherpiraten draaien om de zoveel liedjes een instrumentaal nummer, een zogenaamde 'kuierplaat', waar ze doorheen praten. Ze bedanken hierin luisteraars voor hun reacties en sponsoren voor hun medewerking. Luisteraars smsen vaak ook waar ze op dat moment zijn, zodat piraten kunnen vertellen hoe groot hun bereik is. Dit hele verhaal wordt gehouden in een taaltje dat typisch is voor etherpiraten, en die ik hierboven dus heb geprobeerd na te doen met betrekking tot mijn blog. De herhaaldelijke "hè!", het bloksgewijs noemen van het telefoon nummers ("de 06, de 12, de 34, de 56 en dan de 78, hè!") en het verwijzen naar welke kant van de verbinding een persoon zich bevindt ("werk ze nog aan die kant en kom er vanavond één drinken aan deze kant!"). Het is fascinerend.

Ik kan overigens ook zien via een programmaatje van google waar (ongeveer) zoal mijn blog gelezen wordt. Er zijn een handvol bezoeken uit België, en in Nederland bestaat de top uit Haaksbergen (niet geheel verrassend), Haarlem (verrassend), Middelharnis (heel verrassend), Zwolle op vier, en Almelo en Enschede op een gedeelde vijfde plaats. Plaat'n die kant op an! Zoals ethergeuzen dat zeggen.

En toch nog iets van een polka, ik kon in mijn muziekcollectie niets vinden dat dichter in de buurt kwam. Sorry, ik weet dat dit soort platen een doorn in het oog zijn van echte polkaliefhebbers. Van de andere kant, Weird Al was een held in onze keet-periode, vooral met zijn parodieën op Beat It (Eat It: "Well, don't you know that other kids are starving in Japan"), Gangsta's Paradise (Amish Paradise: "And my homies do agree I really look good in black. Fool!") en Smells Like Teen Spirit (Smells like Nirvana: "And we don't sound like Madonna, here we are now, we're Nirvana!". En enkele nummers die hier tot polka zijn vertolkt zijn in hun originele versie zeker de moeite waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten