woensdag 5 augustus 2009

Muziek: The Hellacopters - Toys and Flavors

We krijgen een nieuwe badkamer. We zijn bezig een nieuwe badkamer te krijgen, eigenlijk. Na circa 29 jaar trouwe dienst is zaterdag onze oude badkamer gesloopt, nu wordt een nieuwe opgebouwd. Nieuwe tegels, nieuw bad, nieuwe meubels. Mijn moeder had een ultimatum gesteld: geen grote aankopen meer totdat er iets aan de badkamer gedaan werd. Gezien mijn vaders voorliefde voor landbouwwerktuigen, oldtimer-brommers en goed gereedschap was dat een goede keus voor een ultimatum. En, 29 jaar, dan mag het ook een keer. Er zijn mensen die vaker van interieur wisselen dan van ondergoed.

Alleen nu is er een dikke week geen badkamer. Maar dat is opgelost: het oude tanklokaal (de ruimte waar vroeger de melktank stond) doet dienst als badkamer. De melktank staat er niet meer sinds we geen koeien meer melken, maar er is nog steeds een boiler en een grote RVS-wasbak. We hebben het bad uit de badkamer gesloopt en gehermonteerd in dit tanklokaal, dat mijn moeder en zusje voor de goede orde een grote schoonmaakbeurt hebben gegeven. Een "vrij"/"bezet"-bordje op de schuifdeur, een voetenbankje, een oude spiegel en een oude kast erin, en de tijdelijke badkamer heeft alles om een tijdelijke badkamer te zijn.

De boiler is groot. Genoeg stomend heet water voor vijf badkuipen vol aangenaam badwater. Ideaal voor de gelegenheid, ware het niet dat ik nummer zes was om in bad te gaan. Geen druppel heet water meer. Gelukkig is m'n broer zo goed geweest te helpen lopen met emmers heet water vanuit het huis. Kan ik alsnog in een warm bad. Als ik het bordje weer omdraai naar "vrij" ben ik zo fris en schoon als het kan. Daar verandert de leeftijd of waarde of het uiterlijk van het bad en de badkamer niets aan.

"Baby
Hip young thing ain´t hip no more
With eagle speed buzzards feed
On crums off the fashion floor"


(fijne solo op 2 min 20)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten