woensdag 1 februari 2012

Muziek: Mannenkoor Karrespoor - Lekker op de trekker

Klim er maar op bij mij, achter 't grote stuur
En ik weet dat het niet hard gaat, maar dan is onze pret van lange duur
En klim er maar op bij mij, naast me op de stoel
als je gaat met mij, zul je zien wat ik bedoel

Huh! Je moet me excuseren, want m'n dag begon niet lekker
m'n fiets die was gestolen, dus nu ben ik met de trekker
Nee, ik heet geen Gers, en ik ben geen Sef
maar 'k ben wel bezitter van een mooie MF
Verder hoor je van mij geen gemekker
ze zongen vroeger al, 't is lekker op de trekker
Dus ik kwam binnen, en ik wou bestellen
ik zag jou, ik voelde me beest, en jij was Belle
En het kan misschien liggen aan die twintig bier
Maar ik denk dat het ligt aan je lijf zo fier
Die borsten, billen en lange poten
Je haren en die mooie ogen, je werd nagefloten
Die ogen, ze keken, ze sjansten en ze lachten
En ik keek naar buiten, want daar stond een rode machine je op ons te wachten

Uh! Ik sprak je aan en begon meteen te dromen
Zou een sprookje hier dan uit gaan komen?
En het zou kunnen komen door die tien glas Jäger
Maar om ons heen werd de kroeg steeds leger
Ik ben geen boer Frans en geen boer Wietse
Maar laat die anderen maar mooi gaan fietsen
Het is geen Deutz, geen Fendt en geen Renault
en hij is misschien wel wat oold
Maar ik heb de banden op spanning en de lagers vet
en in de cabine heb ik de kachel al aangezet
Dus kom uit die kou en geloof me nou
Als ie eenmaal rijdt krijg je echt geen spijt
Een MF is beter dan een Gazelle
Ik wil je beest zijn, want jij bent Belle

Klim er maar op bij mij, achter 't grote stuur
En ik weet dat het niet hard gaat, maar dan is onze pret van lange duur
En klim er maar op bij mij, naast me op de stoel
als je gaat met mij, zul je zien wat ik bedoel

"Want het is lekker op de trekker
Met het rubber deur de blubber
Ja, het is lekker op de trekker
Geef je leven zin
Toe vrouwgies wordt boerin"



PS. Dit is een halfslachtige poging om een alternatieve tekst te verzinnen op de hit van Gers Pardoel en Sef, "Bagagedrager", voor wie dat nog niet door had. Voor wie nog niet bekend is met het origineel, zie hieronder. De origele tekst vind je door hier te klikken.

Oh, en, uiteraard, is het bovenstaande werk pure fictie. En het is zeker geen pleidooi om met 20 bier en 10 Jägermeister op achter het stuur van een trekker te gaan zitten. Al is het een Massey Ferguson.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten