donderdag 11 juni 2009

Muziek: The Cars - Just What I Needed

"Wat doe jij?" Een driejarig meisje komt met de handen op haar rug staan kijken hoe ik onkruid tussen de klinkers verwijder. En dat vertel ik haar. "Waarom?" Tja, waarom? Ik vertel maar dat het er mooier uitziet. Ze knikt, ze kan er inkomen, denk ik. Na nog een korte pauze heeft ze besloten: "Ik ga naar jou kijken."

Verder tegen haar praten had niet veel zin. Ze deed precies wat ze gezegd had, ze stond te kijken. Ze woonde tijdelijk met haar broer en haar ouders in het voorhuis dat we verhuren, totdat hun nieuwe huis af zou zijn. Naarmate ze hier langer woonde, nam haar vertrouwen toe: "Ik ga jou helpen."

Nog steeds komen er iedere zaterdag kinderen "helpen" op de boerderij. Soms gaat het werk daar sneller van, meestal niet. Maar dat is niet erg.

"I don't mind you coming here
And wasting all my time"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten