woensdag 7 oktober 2009

Muziek: The Dead 60s - Riot On The Radio

Het is de zomer van 2006 en er is geen vuiltje aan de lucht. Ik heb mijn diploma gehaald, heb 5 weken gewerkt en ga straks in Groningen studeren. Ik stop één dag eerder dan gepland, want we gaan naar Lowlands. Eigenlijk is er ook KEI-week, dé eerstejaarsindroductie van Groningen, maar pech dan. Er ligt een ander festijn voor de deur en Arctic Monkeys treedt niet op in Groningen.

We staan in de rij bij ingang als een groep Engelsen erachter komt dat ze hun vers aangekochte flesjes bier niet mee naar binnen mogen. Ze delen ze uit terwijl ze uitleggen welke drugs ze allemaal gaan uitproberen, want: "this is fokking Holland!" Er wordt hen tussendoor nog wel even verteld op te passen met paddo's, er springen al genoeg Engelsen van gekte uit Amsterdamse hotelkamerramen. Bij de parkeerplaatsen stonden mensen met een bordje "kaarten gezocht, 200 euro". Ze hadden net zo goed een sticker op hun hoofd kunnen plakken met "bedonder mij". Bij de ticketcontrole komen we inderdaad zo'n bedonderbare kaartzoekende tegen, bedonderd. Hij betaalde 200 euro voor een reeds gescand kaartje.

Het festival is geweldig, met een aantal noemenswaardige gebeurtenissen. Één is er voor aanvang van het optreden van The Dead 60s. Een roadie met het uiterlijk van een hippie over de datum test de microfoons. Hij loopt het podium op, kreunt in de microfoon: "Ha, A, aaaaah!" en loopt het podium weer af. Dit herhaalt hij een aantal keer, en het publiek gaat steeds meer uitkijken naar zijn volgende gekreun. Daarna speelt de band een leuk concert, geloof ik, ik weet het niet meer precies. Van de band heb ik later niet meer van gehoord. Ook niet gek, als de roadie meer indruk achterlaat dan de band. Ha, A, Aaaaah! Indeed!

"Won't you gimme some more"

LINK
(insluiten van YouTube-video wordt ook diefstal straks, staat in de krant geloof ik. Je moet dus klikken, en dan op de advertenties klikken, en je geld uitgeven aan iets, en dan enzovoort, zodat je etcetera, en daarom bla bla bla. Dan doe je wat 'ze' willen. Maar ik zou gewoon klikken op link, en niets meer aanraken)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten