donderdag 13 mei 2010

Muziek: Weezer - The Good Life

Yessss! Hij staat er weer. Als het busje namens de Syntus de Hoeve weer binnen kachelt, zie ik de tent. Nog niet in volle glorie, maar hij staat er. En glimlach in nauwelijks te onderdrukken. Ik zoek iemand om me heen iets tegen te zeggen: "Wow, kiek dan, ho ho!", of zoiets dergelijks. Maar de bus is zoals gebruikelijk nagenoeg leeg. Er zit nog wel iemand achter het stuur, dat wel.

Zomerfeesten Sint Isidorushoeve: kermis met hemelvaartsweekend. Ik kan me niet herinneren waarom Jezus al na 40 dagen na zijn wederopstanding het definitief voor gezien te houden. Misschien wachtte hij op mooi weer. Want dat is het vaak in mei. Dit jaar niet waarschijnlijk. Maar goed, de tent is het belangrijkste tegenwoordig, en daar is het droog. Eerder waren de attracties van veel groter belang en vermaak. Van touwtje trekken klom ik via ballen gooien op naar de schiettent en de botsauto's. En nu is er de tent, die ik voornamelijk in ga als de touwtje-trek- en ballen-gooi-kraampjes allang dicht zijn. Ik ga voor bakken herrie en bier. En dat te bedenken dat er een tijd was dat de tent me niet trok. Ik kon er mijn ouders terugvinden als ik uitgeraasd was op het kermisterrein, wat er zich 's avonds voltrok ging totaal langs me heen.

Zelfs dat jaar toen mijn eindexamens samenvielen met de feesten was het fijn, ondanks dat ik het 'kalm aan' moest doen van mijn ouders. Want er waren examens die dagen direct na de feesten. Maar ik moest er naartoe. Probeer maar eens studieboeken te lezen als een eind verderop de bassen verleidelijk dreunen. En dus ging ik, alle vier dagen. 's Maandags erna had ik examen Engels, een tekstverklaring, daar kun je toch niet voor leren, zeiden sommigen. En het klopt, ik had een 9.1. "Wow, kiek dan, ho ho!"

"…And I don't wanna be an old man anymore
It's been a year or two since I was out on the floor
Shakin' booty, makin' sweet love all the night
It's time I got back to the Good Life
It's time i got back, it's time i got back
And I don't even know how I got off the track
I wanna go back…Yeah!"



PS. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik het tentamen van dinsdag, wiskunde, zwaar naar de filistijnen hielp. Een 4,6 was genoeg om te slagen, maar toch moest ik van het ouderlijk gezag een herkansing doen. Daar rolde een 5,(nog wat) uit, en zo had ik in ieder geval een voldoende op de lijst.

Los van de titel heeft dit Weezer-lied weinig van doen met kermis. Maar hij is best fijn, vind ik. Ga trouwens tijdens de kermis, als je komt, donderdagmiddag Proper Outfit zien, en op zondag Divulge, fijne alternatieve muziek. BZB is ook erg leuk, maar dan 'anders'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten