woensdag 8 april 2009

Muziek: Beatles - Baby's In Black

Het weekend was schitterend. Ik pakte op maandag morgen voel goede moed en een hoofd vol mooi weer mijn tas in. Geen truien, alleen t-shirts, en zelfs een korte broek. Maandag was inderdaad nog mooi. Met open jas door de stad fietsen en lunch en koffie in de tuin.

Vanmorgen werd ik wakker, en hoewel de eerste gedachte nog zonnig was ("Ah, ik mag nog even blijven liggen"), besefte ik dat ik door mijn positieve gedachten verkouden aan het raken was. Het internet gaf doorslag: het is nog geen zomer.
Nu is deze loop van zaken al langer bekend, getuige allerlei liedjes, gezegden en spreekwoorden. Het is maar wachten op de volgende opleving. Want die komt ook, daar zijn zeker net zoveel liedjes en volkswijsheden het over eens. En dat is heel mooi. Maar the Beatles zijn verdrietig nu.

"Oh, dear, what can I do?
Baby's in black, and I'm feeling blue"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten