zaterdag 7 maart 2009

Muziek: White Lies - To Lose My Life

Het is zaterdagavond, en mij avond is bijna afgelopen rond het tijdstip van 12 uur. Volgens bepaalde opvattingen is dat een zaterdagavond die je niemand met een leeftijd van 21 toewenst. Toch heb ik me best vermaakt: een volle woonkamer, bier, chips, pizza en Ik hou van holland op tv. Je leert het meer te waarderen naarmate de gelegenheid zich minder voordoet.

De zaterdag was dit maal toch een dag van eenvoudig vermaak. Ik heb voor boer gespeeld. Op de kleine boerderij bij het ouderlijk huis werd vandaag mest uitgereden. Maandenlang opgespaarde kalver- en paardenmest wordt met de ene trekker opgeladen in de mestwagen achter de andere trekker, waarmee het over het land wordt verdeelt. Met zijn drieën, pa, ik en de 11-jarige jongen die elke zaterdagmiddag opoffert om als knecht te mogen fungeren, zitten we aan het eind van de dag achter het huis bij de houtkachel, stinkend, smerig en voldaan. Zelden smaken gekookte aardappels met karbonades lekkerder dan na zo'n dag. Vooral als je stiekem je zusje een extra halve karbonade afhandig maakt.

"Let's grow old together, and die at the same time"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten